MIHAI IOVANEL
Anul publicării
2023
ISBN
9789734696543

Rezumat Desene miscatoare. Dialoguri despre critica si cinema - ANDREI GORZO, MIHAI IOVANEL

Cine a fost cu adevărat Alex. Leo Șerban? De ce sexul ocupă un loc periferic în filmele lui Quentin Tarantino? De ce Nae Caranfil găsește dificilă ieșirea din anii ’90? Ce a atras-o la cultura trash pe Pauline Kael? Ce racorduri face proza enigmatică și queer a lui Henry James între filmele lui François Truffaut, Jacques Rivette și Claude Chabrol? Care este locul ultimului western regizat de Clint Eastwood în toate acestea? Și de ce pe generic apare un citat din George Lucas? O călătorie nonliniară, plină de flashbackuri și de cameo-uri, în lumea cinemaului, a literaturii și a criticii de film din ultimii 60 de ani. Într-o pagină se aud focuri de revolver Schofield, în alta sunt discutate referințe obscure. Tempoul trece printr-un spectru de la andante la allegro vivace, iar tonul alternează între comedie și elegie. Până la urmă nu toți rămân în picioare, dar câte ceva supraviețuiește din fiecare.

„Cele șase texte din această antologie sunt tot atâtea tentative, admirabile prin verva, tenacitatea și erudiția lui Andrei Gorzo și Mihai Iovănel, de a descifra «desenul din covor» al celor șase personaje în căutarea cărora au pornit la drum, pe acest teren «mișcător», la propriu și la figurat, care este cinemaul. Sunt exerciții de admirație distincte – față de trei regizori, doi critici de film și un scriitor des ecranizat – făcute cu patimă, dar și cu un necesar strop de ireverență, care însă funcționează și ca un întreg, subtil țesut din referințe comunicante. Faptul că ele se întâmplă sub formă de dialoguri, dar nu prin schimburi mitraliate de replici în care pumnul o ia înaintea minții, ci în conversații elegant ritmate în care autorii se ascultă cu adevărat și își iau timp (și notițe) înainte de a răspunde, nu de puține ori în contradictoriu, e cum nu se poate mai binevenit în lumea tot mai polarizată și autosuficientă în care trăim.” (Mihai Chirilov)

„Cartea asta conține genul de critică pe care vreau s‑o citesc pentru pura mea plăcere. Am lucrat la unele pasaje dorindu‑mi ca ele să întâlnească un cititor, un ami inconnu, asupra căruia să aibă ceva, fie și o mică‑mică parte, din efectul pe care l‑au avut asupra mea în adolescență unele cuvinte ale lui Pauline Kael sau din efectul pe care l‑au avut asupra altor adolescenți unele cuvinte de‑ale lui Tarantino sau de‑ale lui Alex. Leo Șerban. Da, critica populară și‑a pierdut poziția instituțională – din motive având de‑a face cu capitalismul și cu tehnologia; și în privința asta nu putem face nimic. Dar pasiunea și spiritul critic trebuie păstrate.” (Andrei Gorzo)

Detalii produs
Despre ANDREI GORZO
ANDREI GORZO
BOOKZONE iti pune la dispozitie toate cartile scrise de catre ANDREI GORZO inclusiv volume lansate in exclusivitate, carti in limba engleza si noutati. ANDREI GORZO se bucura de un succes rasunator la nivelul international, cu zeci de mii de exemplare vandute din fiecare carte. Felul in care scrie si contureaza personajele reprezinta principalele atuuri ale ANDREI GORZO. Fiecare carte scrisa de ANDREI GORZO este citita cu drag de mii de oameni.
Poti gasi toate cartile scrie de catre ANDREI GORZO in categoria ANDREI GORZO astfel incat ai ocazia sa toate cartile indragite de catre cititori pana acum.
Autorul cărților:
Desene miscatoare. Dialoguri despre critica şi cinema
Despre MIHAI IOVANEL
MIHAI IOVANEL
BOOKZONE iti pune la dispozitie toate cartile scrise de catre MIHAI IOVANEL inclusiv volume lansate in exclusivitate, carti in limba engleza si noutati. MIHAI IOVANEL se bucura de un succes rasunator la nivelul international, cu zeci de mii de exemplare vandute din fiecare carte. Felul in care scrie si contureaza personajele reprezinta principalele atuuri ale MIHAI IOVANEL. Fiecare carte scrisa de MIHAI IOVANEL este citita cu drag de mii de oameni.
Poti gasi toate cartile scrie de catre MIHAI IOVANEL in categoria MIHAI IOVANEL astfel incat ai ocazia sa toate cartile indragite de catre cititori pana acum.
Autorul cărților:
Recenzii